Världens mysigaste dag

God morgon?
Idag var det sent godmorgon för mig, Emelie sov här i natt fast hon gick vid 9 imorse för hon skulle dansa. Kom hem vid halv 2 i natt eller något. Och det var världens mysigaste dag igår, var längesen jag var så glad och hade så kul.

Började med att jag åkte med mamma och köpte stövlar, och det blev 2 par riktigt snygga! Åkte hem och gjorde i ordning mig lite, vid halv 7 kom Johan och Jonas och hämtade upp mig och vi gick ner till spårvagnen och väntade på Emelie. Tror vi kom in till Liseberg vid kvart över 7 eller något. Vi gick runt och myste och åkte Lisebergs-tonet, vilket jag aldrig åkt? det var riktigt läskigt iallafall, 110 meter över havet, men oj va häftigt det var man såg hela Göteborg och hela Liseberg fyllt med lampor. Så sitter Jonas och berättar för mig när han var i Toronto att han hade åkt något liknande fast det var glasgolv och den var 600 meter över havet, då kände jag att det var lite mesigt med Lisebergs-tonet, haha. Men det var trevligt, vi gick runt lite och kollade och spelade lite. Johan spelade väl upp 100 spänn på slagskottet, han trodde han skulle vinna Frölunda biljetter men han fick nöja sig med en Frölunda slips i 100% siden haha! Tror alla frös om händerna ganska mycket utan Jonas som hade mina väntar hela kvällen haha, så söt. Jag tvingade på alla varm choklad, men när jag fick min och smakade på den och jag kollade bara på Emelie och hon smaka på den och oj vad vi skrattade jag trodde jag skulle vika mig, jag sa till Emelie kolla på Johan nu, och när både Johan och Jonas smaka på den började vi skratta vi såg verkligen på varandra hur äcklig den var haha. Jag tror ingen drack upp den, alla gick och värmde sina händer på dom bara. Gick sedan och köpte knäckäpplen, eller jag och Johan gjorde de det var sjuktgott, fast Johan tyckte inte det var någon höjdare och drar kommentaren "va, är det riktigt äpple i" och fan va jag garva. Gick och värmde våra händer och sedan åkt vi Juke box, så sjukt kul. Gick och kollade på djuren och Jonas var djur vän, döpte alla fåren, grisarna och getterna haha! Dom stängde ju vid 10 så vi bestämde oss att gå på bio efter, så vi gick ut och tog spårvagnen bort till Scandinavium och gick till bergakungen, Jonas frös så mycket han så ut som en eskimå haha! Vi skulle köpa biljetter till Saw V och vi betalade så självklart kan man inte betala med kort om man inte har legg och det hade ju inte Johan, så vi fick gå bort till Scandinavium och skulle ta ut pengar, nej då var den sönder så vi gick gå tillbaka till Korsvägen och ta ut pengar där. När vi gick tillbaka till Bergakungen såg vi Frölundas buss haha, Emelie ville ha autografer. Vi hämtade biljetterna och sen gick vi till Evas och fikade. Jag tror inte jag skrattat så mycket på länge, Jonas lekte fotograf och ni ska se bilderna, herregud vad jag skrattade "Johan show me some skin" HAHA, fan va kul jag hade. Vid 20 över 11 skulle vi gå till bion eftersom den började halv 12. Men det var bråk så vi underhöll oss lite och kollade på när poliserna plockade en med handbojor, haha och Jonas gick rakt igenom allt. Vi gick tillbaka till Bergakungen, filmen var bra, jag blev nog riktigt rädd 2 gånger, men det måste ju komma en 6a annars vet jag inte vad jag gör, Jonas såg en tredjedel av filmen resten satt han bakom sin luva, haha. Roland kom och hämtade oss vid kvart över 1 och vi kom hem, jag och Emelie låg och snackade ett tag och sen somnade vi vid 3 tror jag. Tack för en super kväll babes!

BILDER KOMMER NÄR EMELIE ÄR INNE

Pusslove
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0