Nu kom vintern

Ja, nu har vintern kommit till Göteborg, det är -10 grader och vi kan inte gå ut, jag och Johan var ute och gick förut och det var så kallt att man inte kunde gå ut, ursh. Har inte gjort för mycket idag, sjungt singstar med Johan haha och vi hade kul. Ikväll är de JVM-final i hockey, och då sitter vi bänkade framför TVn 01.30 drar matchen Sverige-Kanada igång. Har suttit och funderat över vad jag ska göra och inte göra detta året och nu har jag nog fått ihop en lista.

1. Vara ärligare mot mig själv
Säga mer vad jag tycker och tänker när det är något som jag själv är involverad i, varför ska man inte göra det. Ska var gå och vara "olycklig" för man inte vågar vara ärlig vad man tycker. Jag har ingen lust att bara vara längre.

2.Satsa på träning&skola
Ja, det är något jag verkligen måste. Skolan nu går jag ut andra året på gymnasiet och känns som man hellre går ut med bra betyg man jobbat för än att man går ut med kassa och bara slösat bort tiden i skolan. Träning, ja vem vill inte vara snyggast på beachen 09? Det vill jag iallafall, så ni blir det att börja satsa

3.Börja med körkortet
Haha, ja det är nog dags nu faktiskit, gå denna jävla kurs och börja övningsköra så man kan ta körkortet när man fyller i december.

4. RESA
Ja, nu är det dags för 2009. Och det ska blir många fler resor än 2008, hur jag nu ska lyckas? Ja det är bara att hitta billigaste och dra, det ska bli ett år med mycket sol och brun kropp.

5. Skaffa jobb!!
Detta är nog den punkten jag är mest orolig för hur jag ska lyckas, för så enkelt är det inte att få ett jobb, men jag ska försöka och pappa kanske kan snacka in mig i något förhoppningsvis. Annars får det blir att jag springer runt och lämnar CV på butiker caféer osv.

Ja, detta hade jag tänk att få gjort 2009, och vi hoppas att det blir så. Jo jag hade ett nyårslöfte med Alexander med, att vi skulle ses mycket mer och det måste ju bli av med. Nej nu ska jag hjälpa till och laga mat och kolla på min tondöva bror när han sjunger singstar!

Ha en trevlig kväll så bloggar jag senare ikväll hos Johan.


Ge mig sommar nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0